dinsdag 28 november 2017

Veel nieuwe gezichten op lijst D66 Ede

D66 Ede heeft de kandidatenlijst bekendgemaakt voor de gemeenteraadsverkiezingen. Eerder was Stephan Neijenhuis al gekozen tot lijsttrekker. Hij is erg te spreken over de lijst. Neijenhuis: “Ik heb veel zin om met deze groep aan de slag te gaan. We hebben nieuwe en erg verschillende mensen op onze lijst. Toch delen we dat we samen willen gaan voor een Ede met kansen voor iedereen. Dit gaat een mooi team opleveren”.
Huidig raadslid Charifa el Kaddouri staat op 2. Daarna volgt op plaats 3 Rina Moorman-Hoveijn, fractievolger op het gebied van sport en het sociaal domein. Op 4 staat de Bennekomse ondernemer in de duurzame levensmiddelenhandel Freek Jan Koekoek. Oud-voorzitter van de Jongerenraad Marcella van Soolingen staat op plaats 5. Daarna volgen voormalig lid van de Rekenkamercommissie Henk Kohsiek, campagneleider Eva van Schijndel en bestuurskundige Joris Sibbel.
Neijenhuis: “Ook ben ik blij met onze lijstduwers, die hun wortels in de samenleving hebben. De één in het bestuur van een sportvereniging, de ander in een business club en natuurlijk ook onze huidige politici Sina Salim en Johan Weijland.”
De complete lijst is:
1. Stephan Neijenhuis