donderdag 31 januari 2019

Kom in actie tegen overvolle klassen!

D66 Ede wil dat de gemeente Ede in actie komt tegen dreigende overvolle klassen op Edese middelbare scholen. De middelbare scholen hebben de noodklok geluid. Vanwege een scheve verdeling krijgen zij te weinig geld voor onderwijs voor kinderen met leer- en gedragsproblemen vanuit het Rijk. Volgens D66 is het belangrijk dat Edese scholen daar voldoende geld voor krijgen. Scholen waarschuwen dat zonder extra geld de klassen groter zullen worden of vakken gaan verdwijnen.

Fractievoorzitter Stephan Neijenhuis: “Ieder kind verdient aandacht. Ieder talent verdient een topdocent. Dat mag niet onder druk komen te staan in Ede door administratieve zaken als een scheve verdeelsystematiek. Wij willen graag dat de wethouder in actie komt en opkomt voor onze middelbare scholieren.”

D66 Ede heeft de kwestie geagendeerd in de gemeenteraad en heeft de wethouder om toelichting gevraagd. Neijenhuis: “In antwoord op onze vragen heeft wethouder Leon Meijer (CU) aangegeven het van harte eens te zijn met de scholen en in actie te zijn voor een rechtvaardige verdeling. Daar zijn we natuurlijk erg blij mee.”