Keuzes maken. Voor nu en later.

Bij de Algemene Beschouwingen was D66 Ede duidelijk. De politiek moet de verantwoordelijkheid nemen om keuzes te maken. Op veel plekken in de begroting zien we niet de juiste beslissingen en stelt D66 voor het anders te doen. Bijvoorbeeld bij onderwijsinvesteringen die op de helling staan. Of een bezuiniging van € 275.000 op sport- en cultuurverenigingen. Ook heeft de gemeenteraad bijvoorbeeld tot drie keer toe met elkaar afgesproken dat bij de invoering van de precarioheffing inwoners gecompenseerd zouden worden voor stijgingen van de energierekening. Inwoners zouden gecompenseerd worden door de prijzen van paspoorten en id-kaarten tien jaar lang met € 25 te verlagen. Iedereen profiteert dan mee, want iedereen moet eens in de tien jaar een nieuwe id-kaart halen.

Daarom dient D66 vandaag moties en amendementen in:

• Drie verschillende amendementen om de korting op paspoorten en id-kaarten toch door te laten gaan, met drie verschillende dekkingspakketten zodat partijen geen excuus meer hebben om hiertegen te stemmen.
  • Motie om te versnellen in de energietransitie en Ede niet meer achterop te laten lopen.
  • Amendement om de bezuiniging van € 275.000 op sport- en cultuurverenigingen te schrappen.
  • Amendement om onderwijsinvesteringen zeker te stellen.
  • Amendement om meer middelen beschikbaar te stellen voor het onderzoek en educatief gebruik van Edes erfgoed.
  • Motie om de Jongerenraad om advies te vragen over de maatregelen in de Jeugdzorg.

Zie hieronder de teksten van onze moties en amendementen:

Gepubliceerd op 15-11-2018 - Laatst gewijzigd op 15-11-2018