Verkiezingsprogramma D66 Ede 2018-2022

Kansen voor iedereen, Ede voor iedereen.

Dat is de titel van het verkiezingsprogramma van D66 Ede voor de verkiezingen van 2018. Met dat verkiezingsprogramma willen wij de komende vier jaar aan de slag voor Ede.

Volgens ons verdient ieder mens de ruimte en kansen om het beste uit zichzelf te halen en zo vorm te geven aan het leven. Wij vertrouwen daarbij op de eigen kracht van mensen, maar ook dat we elkaar helpen als we dreigen te struikelen.

Ga vooral op onderzoek uit in ons programma om die punten beter te leren kennen. Om kansen voor iedereen te krijgen hebben we concrete plannen. Om Ede vooruit te brengen, progressiever te maken en een fijne plek te maken waar iedereen zichzelf kan zijn. Ede biedt: een fijne woonomgeving, zorg dichtbij en voor ieder kind het beste onderwijs.

Goed onderwijs. Onderwijs is het beste middel om Ede klaar voor de toekomst te maken. Ieder kind verdient het beste onderwijs, zodat ze de kans krijgen hun talenten te ontdekken. Ook is school een perfecte plek om kinderen voor te bereiden op samen leven. Daarom wil D66 hard aan de slag voor het beste onderwijs in Ede.

Goede zorg. Gemeenten hebben een belangrijke taak in de zorg. D66 wil dat die zorg op maat is. Ook als mensen hulp nodig hebben, moeten ze zelf de touwtjes in handen kunnen houden. We kijken om naar kwetsbare inwoners en richten onze gemeente hierop in.

Goed wonen. Fijn wonen in Ede betekent misschien wel voor iedere Edenaar wat anders. De mooie natuur van Ede. Een baan in de buurt. Of een veilige omgeving voor je kinderen. D66 wil dat mensen zelf betrokken blijven bij hun omgeving. Wij vinden dat gemeente niet beleid over burgers moet voeren, maar samen met haar inwoners.

Lees hier ons programma:

Gepubliceerd op 06-01-2018 - Laatst gewijzigd op 06-01-2018